duminică, 13 februarie 2011

Include sportul in viata ta pe termen nelimitat!



Am practicat sport toata copilaria si am inteles ca performanta presupune multa disciplina. Disciplina in ceea ce priveste antrenamentele, alimentatia, felul in care iti petreci timpul liber. Performanta cere sacrificii in schimb, sacrificii la care nu se mai gandeste niciun sportiv atunci cand isi atinge obiectivele. Multi dintre noi am visat la un moment dat sa devenim sportivi renumiti, ne-am ales anumite modele si ne-am gandit ca vom munci intens si le vom depasi chiar. Unii poate au reusit. Altii nu.

Chiar daca nu practicam un sport de perfomanta, sportul trebuie sa fie parte din viata noastra. Si aici nu ma refer la ipostaza de spectator, ci la cea de practicant. Putem prelua din disciplina sportivilor obiceiuri care sa ne ajute sa avem un stil de viata  Nu putem vorbi despre un stil de viata sanatos fara sa facem referinta la miscare. Nu-i asa?
Mie imi place sa fac jogging si sa merg pe bicicleta. Cele doua activitati fizice ma elibereaza parca de problemele stresante de zi cu zi. They can’t get me anymore!  Pentru unele dintre prietenele mele insa, aerobicul este prima alegere cand vine vorba de miscare. Pentru altele, inotul sau o sedinta intensa de tae-bo. Iar cand ne intalnim toate in week-end si avem o minge la indemana, ne impartim pe echipe si dam startul unui meci de volei, handbal sau fotbal, de ce nu?  Indiferent ce alegi, este important ca miscarea sa devina parte din viata ta pe termen nelimitat, nu doar pentru cateva saptamani cat sa dai jos cele doua kilograme de care vroiai sa scapi pana la venirea sezonului estival. Iar daca alegi ceva ce-ti place, ai sanse mai mari sa atingi aceasta performanta.

De ce sa faci sport?
Pentru ca pe langa faptul ca uneori este o metoda placuta de a-ti petrece o parte din timpul liber, el ofera o multime de beneficii pentru sanatatea ta fizica si mentala printre: te fereste de bolile de inima sau de diabet, iti stimuleaza metabolismul, te elibereaza de stres.
Unui stil de viata sanatos nu trebuie sa-i lipseasca nici componenta alimentatie echilibrata. Echilibrat NU inseamna sa te infometezi. Sa-ti supui organismul la un regim drastic este una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face si este o greseala des intalnita.

Cateva tipsuri!

Pauza de ceai! Multa vreme am asociat ceaiul cu starile de gripa si raceala. Atunci erau singurele perioade in care-l consumam. Intre timp, mi-am dezvoltat un adevarat cult si nu cred ca exista zi fara sa beau macar o cana. Aleg ceaiul verde, simplu sau in combinatii pline de savoare cu petale de trandafir, cu bucati de ananas, manago sau papaya. Ceaiul verde are un efect antioxidant, impiedica imbatranirea prematura a pielii, protejeaza dintii de tartru si de aparitia carilor, accelereaza metabolismul fiind indicat in curele de slabire, impiedica retinerea apei in organism si este alegerea potrivita impotriva oboselii intelectuale sau fizice.

Un mic dejun copios si sanatos te ajuta sa-ti incepi ziua plina de energie. Este important ca mesele consistente sa fie consumate in prima parte a zilei. Dimineata organismul arde caloriile in ritm alert, iar spre seara metabolismul se incetineste. Alege pentru seara o cina usoara pe care sa o servesti cu cateva ore inainte de culcare.

Gustarile intre mese sunt binevenite, dar ele nu trebuie sa insemne batoane de ciocolata sau prajituri apetisante. Alege mai degraba fructe proaspete, iaurt degresat sau o portie de migdale sau fistic! Chiar daca fiecare zi este speciala, nu este indicat sa te rasfeti cu deserturi bogate in calorii si sarace in vitamine zilnic. In schimb, poti crea deserturi delicioase din fructe. O cupa cu iaurt, musli si bucati de fructe este doar un exemplu!