luni, 29 noiembrie 2010

Muschi de porc cu piure de mazare

  • Ingrediente

    365 g muschi de porc
    mazare
    smantana dulce
    sare
    piper
    unt







  • Mod de preparare

    Am facut muschiul de porc in multe feluri. intre preferatele mele e metoda „pe grill”. Nici macar nu-i obligatoriu sa-l marinez ori sa-l condimentez foarte tare, simpla preparare la grill ii da o aroma deosebita. Totusi, inainte de a-l pune pe gratarul incins, il invelesc intr-un praf de piper multicolor, proaspat macinat, si-l las sa se odihneasca un sfert de ceas la temperatura ambientului (sigur, daca afara sunt 36 de grade, o sa-l las undeva la umbra). Partea buna e ca dintr-un muschi de 350 de grame, pot sa manance doi oameni si sa ramana cu impresia ca au mancat bine, mai ales daca langa muschi au si o garnitura ori o salata. Ori, poate si una si alta. La mancarea pe care o vedeti aici, am pus drept garnitura un piure de mazare. L-am descoperit recent si am incercat sa-i dau personalitate cu ajutorul piperului macinat proaspat si a sarii de mare. Altfel, se face destul de simplu, mai ales daca folositi mazare congelata (eu o prefer in locul celei din borcan). Trebuie doar sa puneti mazarea intr-o oala, sa o acoperiti cu apa si sa o lasati pe foc pana se incalzeste mazarea. Scurgeti apoi apa, turnati peste mazare doua-trei linguri de smantana dulce si o nuca de unt, amestecati bine si mixati cu un blender pana obtineti piureul.
  • Mod de servire


    Adaugati sarea si piperul (dupa gust – asta inseamna ca gustati dupa ce le-ati pus si mai adaugati daca credeti ca mai e nevoie), amestecati bine si asezati piureul pe o felie de paine HapiHap prajita.
    Intre timp, aveti grija si de muschiul de pe grill. Rotiti-l pe toate partile. 12 minute ii ajung pentru a fi patruns corespunzator, fara a se usca, asa cum are tendinta sa o faca.