vineri, 25 februarie 2011

Solutii impotriva acneei, matretii si uscaciunii pielii

Industria cosmetica a suferit numaroase transformari in ultimii ani, datorate in mare masura descoperirilor din laboratoarele stiintifice, care nu mai sunt privite drept “restricted areas” ci sunt integrate in organigrama oricarui brand care are ca principal scop evolutia si trasarea unor noi puncte pe harta frumusetii.

La ora actuala putem discuta despre etape de ingrijire personalizate si despre scheme de tratament stabilite in cabinetele medicilor dermatologi si esteticieni, nu prin campanii de marketing agresive si complet ineficiente.

Femeile nu mai sunt dispuse sa testeze la voia intamplarii orice produs cosmetic nou lansat pe piata, iar recomandarea unei persoane publice a carei imagine este asociata cu un brand, nu este menita decat sa nasca comentarii privitoare la mesajul in sine, nicidecum sa determine oprirea in primul magazin de beauty pentru a incerca produsul.

Un parcurs firesc care nuanteaza universul cosmeticelor si il face mult mai flexibil in raport cu nevoile clientilor. Datorita stilului de viata din ce in ce mai agitat si grijilor cotidiene, atat partea feminina cat si cea masculina se confrunta cu probleme grave legate de aspectul si sanatatea pielii. Vorbim asadar despre conditia tenului, inainte de a aplica orice produs de machiaj, care nu poate fi corectata decat printr-un program de ingrijire pus la punct de medicii specialisti si sustinut prin produse cu rol de adjuvant.

Este exact principiul pe care il urmeaza cosmetica care porneste din interior inspre exterior. In mod frecvent, oamenii evita sa caute sursa problemelor, oprindu-se mai degraba la un nivel superficial care nu face decat sa mascheze pentru o perioada scurta de timp afectiunile, fara insa sa le trateze (ex: acoperim cosurile cu ajutorul corectorului, punctele negre cu fond de ten etc).

Sa luam spre exemplu una dintre cele mai des intalnite si asa-zis banale motive de nemultumire legate de piele: uscaciunea si senzatia neplacuta de astringenta. Primul impuls este acela de a gasi cea mai eficienta crema hidratanta, care in majoritatea cazurilor nici nu se potriveste tipului de piele avut. 

Hidratare pentru marea majoritate a persoanelor inseamna automat consistenta si o crema cat mai grasa si mai onctuoasa. Complet enonat: o piele uscata nu inseamna ca are neaparata nevoie de o solutie grasa. Uscaciunea pielii poate deriva din deshidratare, iar atunci nu este necesara decat o emulsie sau o lotiune lejera aplicata pe anumite portiuni.

Un diagnostic al pielii nu reprezinta defel un moft, ci o necesitate. Este chiar mai important decat trusa cosmetica zilnica, pentru ca in felul acesta se pot determina cu precizie produsele care sunt tolerate de piele si care in acelasi timp au efecte benefice in tratarea unor probleme cutanate. In urma unei asemenea diagnoze, veti fi surprinse poate sa aflati ca intreg arsenalul de ingrijire pe care il aveati pe noptiera va facea mai mult rau decat bine.

Aici intervine rolul dermato-cosmeticelor, una dintre nisele cuprinzatoarei piete despre care va vorbeam la inceputul materialului. Dermato-cosmeticele sunt produse concepute de echipe de medici dermatologi, care vin in intampinarea nevoilor pielii sensibile si fiecarei afectiuni in parte.

Ieri am participat la o prezentare a noilor produse semnate Stiefel, companie a grupului GlaxoSmithKline (GSK) care urmeaza tocmai aceasta linie de ingrijire specifica pe care am adus-o in discutie. Si pentru ca produsele cu pricina sunt disponibile in farmacii si beneficiaza de un suport puternic din partea comunitatii de medici specialisti dermatologi, consider ca este important sa va impartasesc cateva informatii, pe care sper ca le veti gasi utile.

In randurile de mai sus, subliniam cateva aspecte legate de nevoile pielii. Hidratarea corecta reprezinta una dintre cele mai importante probleme, iar Stiefel a conceput gama Physiogel pentru pielea uscata, sensibila si care tinde sa se deshidrateze usor. Ceea ce aduc nou pe piata atat gelul cat si crema hidratanta este reprezentat de formula care contine lipide si ceramide din structura membrenara a dermului (similare celor proprii pielii) si care patrund adanc in straturile profunde ale pielii, prevenind deshidratarea acesteia.

Mai mult decat atat, gelul este ideal si pentru indepartarea machiajului, eliminand impuritatile fara a usca tenul, iar produsul fiind lipsit de conservanti, parfum, parafina sau coloranti este recomandat inclusiv pentru femeile insarcinate sau bebelusi.

Pentru ca tot am adus in discutie pielea bebelusilor, linia Oilatum a fost special conceputa pentru a raspunde etapelor de ingrijire corecta. Sapunul si uleiul de baie Oilatum prezinta o actiune blanda asupra pielii sensible a bebelusilor, hidratand si mentinand supletea. Produsele nu contin parfum sau agenti care ar putea provoca iritatii sau reactii alergice si nu distrug filmul hidrolipic fragil (dermatita atopica este unul dintre factorii raspunzatori de uscarea pielii, iar din pricina unei ingrijiri cosmetice excesive, 80% dintre bebelusi ajung sa sufere de aceasta afectiune in primul an de viata).

De asemenea, Stiefel a conceput si o gama de dermato-cosmetice destinata adolescentilor si adultilor care intampina probleme cu acneea. Brevoxyl este o crema care se gaseste exclusiv in farmacii si care poate fi eliberata fara prescriptie medicala. Contine peroxid de benzoil (4%) si este indicat sa fie aplicata pe tot parcursul anului ca un tratament de lunga durata. Spre deosebire de antibiotice, Brevoxyl nu produce rezistenta, reducand numarul bacteriilor saprofite ale pielii prin aducerea oxigenului in tesut.

In final, compania ofera si o solutie pentru ingrijirea scalpului. Daca nu stiati, prevalenta matretii in raportul barbati-femei este de 6 la 1. Stieprox este un sampon profesional care vine in sprijinul persoanelor care sufera de dermatita seboreica, de la formele usoare pana la cele moderate. Datorita substantei active ciclopiroxolamina, in concentratie de 1,5%, cu efect antifungic si antiinflamator, Stieprox elima scuamele si blocheaza pruritul.